Een Personal Branding Shoot voor jouw bedrijf
Wat is een Personal Branding Shoot eigenlijk? Ik hoor het je denken. Wanneer je net een eigen bedrijf bent gestart vliegen de nieuwe termen je om de oren. En is de to-do-lijst lang. Wat heb je allemaal nodig? Tipje van de sluier? Veel! En daarom beperk ik mij tot het deel van die lijst waar ík bij bij kan helpen: de foto’s die je nodig hebt.
Personal Branding
Jouw bedrijf is jou. Het is jouw kindje. Klanten krijgen met jou te maken. De service wordt door jou verleend. De deskundigheid komt bij jou vandaan. Oftewel: het draait om jou! Jij bent het merk (de Brand). Om de wereld te laten weten dat jij er bent zorg je dat je zichtbaar wordt. Dan doe je bijvoorbeeld via jouw website en jouw social media kanalen. Omdat het over jou gaat willen jouw potentiële klanten zien met wie ze te maken krijgen, wat voor persoon jij bent. Hoe jij jezelf aan laat zien, daar gaat Personal Branding over.
Personal Branding shoot
Een Personal Branding Shoot is een fotoshoot die jou een beeldbank van jouw merk (jijzelf) gaat opleveren. Te gebruiken op jouw website, visitekaartjes, promotiemateriaal, LinkedIn en je social media kanalen. Het is een uitgebalanceerde mix van portretten, jouw expertise in beeld, jouw inspiratiebronnen en alles wat iets over jou en jouw werk vertelt.
Voorbereiden op een Personal Brand Shoot
Wanneer jij mij hebt gevraagd om een Personal Brand Fotoshoot met jou te doen, gaan wij eerst in gesprek. Ik wil jou leren kennen. Wat voor persoon ben je. Hoe presenteer jij je naar je klanten toe. Wat voor bedrijf voer je. Wat wil je laten zien van jezelf. Wat voor kleuren bevat jouw merk, hoe is jouw logo, hoe ziet de website eruit of wat is de bedoeling van hoe de website eruit zal gaan zien. Houden we rekening met bepaalde kleuren?
Een hele waslijst met vragen, zodat we samen kunnen bepalen wat belangrijk is om in de te maken foto’s terug te zien.
De Personal Brand Shoot zelf
Na ons overleg ga ik alle informatie verwerken en stuur jou een offerte. We stellen samen een shootlist op met daarop alle foto’s die we willen gaan maken. Tijdens de fotoshoot is dat onze leidraad, om zo niets te vergeten. Ik neem de benodigde fotografische materialen mee en jij bereidt de shootlocatie voor zoals we vantevoren hebben besproken. Denk aan opruimen, voor een mooie bos bloemen zorgen en de ruimte waar we gaan fotograferen eventueel anders in te richten. Je zorgt dat alle belangrijke props (items die een rol spelen in de foto’s) aanwezig zijn. Een goede voorbereiding zorgt dat we vlot kunnen werken en ons alleen nog maar hoeven te focussen op de Personal Brand foto’s zelf.
Mijn ervaring is dat klanten het best spannend vinden, zij staan tenslotte voor de camera. Ik realiseer mij dat en begin daarom altijd met de “makkelijke” foto’s. Detailfoto’s van materiële zaken, van de werkomgeving etc. Al doende kletsen we en wordt er wat koffie of thee gedronken en naarmate de tijd vordert ontspant men. De portretten bewaar ik tot het laatst en eigenlijk vindt niemand dat dan nog spannend. Integendeel, soms houden we niet meer op omdat er ineens een golf van inspiratie op komt zetten en we allerhande van te voren niet bedachte dingen gaan uitproberen. Vaak zijn dat de leukste foto’s van de hele Personal Branding Shoot!
Na de fotoshoot
Na de shoot ga ik de foto’s uitzoeken. Ik maak een selectie en die zet ik als preview in een besloten online gallery. Jij maakt een keuze en jouw keuze lever ik in de afgesproken formaten aan. Je kunt de foto’s vanuit eenzelfde besloten online galley downloaden.
Zo heb jij dan jouw eigen beeldbank met Personal Branding foto’s. Overal voor te gebruiken en altijd een goede foto voor iedere gelegenheid hebbend.
Wil je meer weten over mijn bedrijfsfotografie? Kijk dan hier even.